Брак в настільних іграх. Гайд для покупців

Брак в настільних іграх. Гайд для покупців

Ви подивилися огляди й перечитали опис гри на сайті. Продумали з ким і коли зможете в неї зіграти. Перерахували гроші й вирішили, що на цьому і цьому — можна заощадити, але настолочку собі все ж купите. Нарешті, замовили вподобану коробочку, забрали гру у кур'єра, чи в магазині, чи у відділенні пошти (деталі не так важливі). Принесли додому. Обережно зняли плівку, швиденько відкрили коробку… З тремтінням у руках перебираєте новенькі, яскраві, гарненькі компоненти. І тут помічаєте його величність Брак. І що тоді робити?

За Законом України про Захист прав споживачів ви маєте право самостійно обрати до кого звертатись — до магазину чи виробника. Тут у прикладах буде зазначено магазин, але сам алгоритм дій не відрізняється.

Покрокова інструкція


1. Якщо ви не дорахувалися якогось компонента — на всяк випадок перерахуйте ще раз. Потім з’ясуйте чого саме не вистачає.

Іноді це буває складно, особливо, коли не вистачає 3-х карт, а в комплектації зазначено: 415 карт, 1 поле, жетони й ніяких подробиць. Тут на допомогу можуть прийти детальні огляди в інтернеті або сайт виробника. Це суттєво допоможе магазину якнайшвидше розв'язати проблему і надати тобі саме ті комплектуючі, які потрібно.

2. Сфотографуйте брак. Якщо чогось не вистачає — можна зафіксувати на фото все інше. Якщо ж поле погнуто, карти подряпані, а жетони взагалі з іншої гри — зніміть це крупним планом.

3. Зв’яжіться з магазином де купили цю настільну гру. Краще надіслати листа на електронну скриньку і зазначити: коли й де купили гру, що з нею не так. До листа варто додати фото браку і чека. Після цього — подзвоніть в магазин, дізнайтеся чи отримали вони листа і як збираються виправити ситуацію.

Якщо у вас немає чека (загубили, не видали, гру взагалі друзі подарували) — то в деяких магазинах достатньо знати номер замовлення.

Іноді в магазинах також питають номер пакувальника, колір маркування на коробці й інші деталі. В деяких випадках можуть попросити написати заяву на відшкодування браку. В такому випадку в магазині зазвичай є зразок заяви.

4. Магазин може запропонувати наступне:
- Обміняти коробку з грою на таку саму новеньку.
- Надіслати елементи, яких не вистачає або заміну для пошкоджених.
- Забрати гру та повернути за неї гроші.
- Обміняти гру на іншу, що тебе влаштує. Якщо товари відрізняються за ціною, то потрібно сплатити різницю.

Також, за законом магазин може пропонувати повернути частину грошей, відповідно до вартості бракованих елементів. Але зазвичай такого ніхто не робить, бо брак може зробити партії в гру неможливими через відсутність надважливих компонентів. І нащо тоді потрібна ця грошова компенсація?

5. Якщо магазин відмовляється виправити ситуацію з браком, то за законом потрібно звернутись у Державний комітет у справах захисту прав споживачів, Відділ захисту прав споживачів при міській, районній чи обласній раді або у суд. Але на практиці, зазвичай, вистачає 1-2 негативних відгуків на сторінці магазину у соціальних мережах чи на сайті. Всі хвилюються за свою репутацію.

Зауважте! Якщо ви купили гру на подарунок, а потім перестали спілкуватися з цією людиною. Або гра за кольором не підійшла до вашої скатертини. Або це гра Фрідмана Фріза, а ви ненавидите слова що починаються на букву "Ф".... То ви можете обміняти гру на будь-яку іншу або повернути її в магазин і отримати за неї гроші. Звісно, тільки якщо гра не була у вжитку, і якщо з моменту купівлі пройшло не більше 14 днів.


У випадку з браком — ви можете звернутися в магазин, навіть якщо 2 тижні давно минули, бо цей термін стосується тільки товарів належної якості.

Що робити якщо ви купили гру за кордоном і вона бракована?

Потрібно зайти на сайт виробника і пошукати там інформацію по цій темі, щоб зрозуміти політику роботи саме цього видавництва. Більшість компаній можуть вислати вам компоненти які потребують заміни (найчастіше вони навіть оплачують пересилку). А деякі, наприклад Asmodee, більш суворі в цьому плані і пропонують повернути їм гру, а вони повернуть вам кошти. У випадку із міжнародною пересилкою — повернення гри коштує досить дорого, і не кожна гра того варта. Якщо на сайті ви не знайшли потрібного розділу — напишіть лист виробнику на електронну пошту. Іноді потрібно написати 2-3 листи поки вони нададуть хоч якусь відповідь.

А взагалі, бажаю, щоб цей допис ніколи вам не знадобився і щоб всі ігри приходили до вас в повній комплектації й належної якості. Щоб тайлики й жетони легко-легко видавлювалися, поля були яскравими і ніколи не лопалися у місці згину, а всі міпли мали по дві руки та дві ноги)

І на останок, якщо гра прибула в повному порядку, але через якийсь час ви загубили кубики зі спеціальними позначками або пролили каву на декілька карт, то ви можете звернутися до виробника. Інколи вони продають або безкоштовно замінюють деякі елементи ігор. Звісно, якщо елементи на заміну є в них в наявності, а ваш лист виглядав як ввічливе прохання, а не нахабний наказ.


Оля

 

Тримаємо вас в курсі найцікавіших та найактуальніших подій світу настільних ігор в Україні.
Розповідаємо про настільні ігри просто, весело та цікаво.