Форпост | Огляд від Ігорка

11:14 09.02.2022
Форпост | Огляд від Ігорка

Оформлення
Художнім оформленнями займалася M81 Studio. І як на мене, починаючи від коробки до карток, там все красиво і чудово вписується в гру. Обкладинка з зображенням скелі-міста і паралельно обличчям чоловіка це гарно, викликає зацікавлення. Ігрове поле і планшети гравців мають чітку і зрозумілу іконографіку, крім однієї деталі на жетоні фортифікації. Там іконка, яка вказує отримати ресурс з території візуально схожа на ресурс глини, що може заплутати. В колоді героїв є 48 карт, вони всі різні, але дотримуються одного стилю. Так само й з артефактами. Компонентів в грі не мало, хотілося б мінімальний органайзер, оскільки коли відкриваєш коробку, то там трохи хаос.

Сетинг
В правилах, сетинг описаний в декількох реченнях, основна думка якого така: є пророцтво, яке говорить, що хто побудує найкращий форпост, стане правителем цього краю. Як на мене цього трохи замало, хочеться більше історії.

Механіка
Тут використовується механіка викладання робочих. Проте в цій грі є ще кілька механік, які приносять в гру ізюминку. Наприклад, отримання артефактів, які змінюватимуться протягом раундів, отримання жетона першого гравця якщо першим пасуєш, скидання всіх звичайних ресурсів, якщо не маєш фортифікацій(це певно мені найбільше сподобалося), перевірка на наявність монстра. Всі ці механіки в парі з основною, вдало комбінуються і дозволяють вибудовувати постійно нові стратегії. Хочу також відзначити баланс гри, немає якогось переможного рішення, потрібно відштовхуватися від того, що є і шукати рішення за даних умов.

Правила
Одна з ігор, яку я можу назвати еталоном написання правил. Все зрозуміло, ілюстрації інформативні, іконографіка доступна, окрім одного моменту, наприклад іконка ресурсу на фортифікації, вона вказує на ресурс, який відноситься до певної території(дерево, камінь, глина, золото, або діамант), але дуже перегукується з ресурсом - глина, тому коли граєш перший раз можна сплутати. Все інше написано прекрасно.

Поріг входження
Тут буду орієнтуватися на досвід отриманий з гікосфери7, але потрібно врахувати, що  більшість учасники думаю мають досвід в таких настільних іграх. Після пояснення правил, було не багато уточнюючих питань, в основному всі зрозуміли головну механіку, тобто пояснивши правила можна вже побачити певну стратегію на раунд. Для новачків на маю думку ця гра може стати входженням в євроігри, оскільки, як я писав вище, правила доступні і зрозумілі, але це стосується тільки євроігор.

Компоненти
Плитки територій, будівель, артефактів і фортифікацій з твердого картону, досить міцні, ігрове поле і планшети гравців з такого ж картону. Карти героїв якісні, протектори поки не потрібні. З деревянних компонентів це монстри, звичайні ресурси і міпли. Монстри і міпли зустрічалися без дефектів, а от ресурси мали дефекти. В даній коробці це ресурс глини. Книга правил написана на звичайному глянцевому папері.

Реіграбельність
Партії будуть різні, оскільки, завжди попадаються нові будівлі, герої, артефакти, території, можливість появи монстрів. Це все змушує постійно підлаштовуватися під хід гри.

Якість гри від кількості гравців
Якість гри не особливо залежить від кількості гравців, цікаво грати, як і в соло, так і повним складом, тобто вчотирьох. Оскільки це гра, де в основному ви займаєтеся тільки своїм планшетом, тому і залежність кількості гравців невисока.

Очікування свого ходу
При грі втрьох, чотирьох , в останніх раундах може зявитися довша пауза між ходами, бо всі розбудувалися і важливий кожний поселенець. Частково це компенсується продумування свого ходу, або слідкування за руками суперника, щоб той не запросив героя на якого ви наскладали ресурси. А так, то досить динамічно. Звісно це все також залежить від гравців. Я описав процес на своєму досвіді.

Емоції під час гри
В основному ви будете сконцентровані на своєму планшеті, щоб отримати найбільший дохід від своїх поселенців, будете думати над своїми ходами. Комунікації між гравцями не багато, але коли хтось каже, що запрошує героя, то тоді комунікація може зразу ж піднятися, бо хтось може забрати героя на якого надіявся інший гравець. Також коли хтось пасує і обирає собі новий артефакт, то переживаєш, щоб не забрали того, на який ти вже склав стратегію. Але в основному це будуть власні емоції, тобто тут не буде дипломатії між гравцями. Проте цього для мене достатньо, щоб отримати задоволення від гри.

В висновку загальний бал становить 7,6 бала. Це, як на мене гарний результат. Гра дійсно заслуговує уваги. В неї приємно грати, придумувати кожного разу нові стратегії. І що мені найбільше сподобалося, що гра залишає приємнмй післясмак.

Огляд в відео форматі 
Мій YouTube канал

А яка ваша оцінка цій грі?

Тримаємо вас в курсі найцікавіших та найактуальніших подій світу настільних ігор в Україні.
Розповідаємо про настільні ігри просто, весело та цікаво.