Опубліковано 04:34 6 грудня 2021
Навіщо я її купляв? Прийдеться продавати...Це була моя перша думка, після першої зіграної партії на двох і соло режиму. Але це вже традиція, пограти кілька партій, сказати, що гра таке собі, а потім хвалити її на кожному кроці ?. Так сталося і з Косою.
? Кілька слів, як я її купив. Насправді я не дуже прагнув отримати її в колекцію, тобто вона в вішлісті була, але пріоритетнішими були інші варіанти. Проте випадково наткнувся на оголошення, де готові були обміняти цю гру. Це мене зацікавило, оскільки Коса не з дешевих. Таким чином, обмінявши настолку, я отримав цю гру. А тепер до справи. ?
? Дизайн
Чітко. Логічно Прекрасно. Оформлення неймовірно пасує до сетингу гри. Атмосфера передається максимально. Дизайн планшетів заслуговує окремої уваги. Оскільки він двошаровий, то можна зручно ставити фігурки в виїмки і не боятися, що все розсипеться по столу (привіт Тераформування Марса ?). А розташування тих виїмок і механіка переміщення кубиків логічні і практичні.
? Компоненти.
Як на мене то Stonemaier Games - це еталон якості?. Що в Косі, що в Крилах(поки тільки ці ігри від них я тримав у руках) якість на вищому рівні. Тут навіть фігурки робітників в кожної фракції різні. Герой і мехи - це пластик, а всі інші фігурки - дерево. Що також логічно розділяє бойові(пластикові) фігурки від небойових(дерев'янні).
? Правила.
Написані доступно, з ілюстраціями, прикладами ходу. Загалом не важкі, на планшетах і карті доступна іконографіка. Але правила соло режиму для мене ще то випробування. Знадобилося кілька відео летсплеїв і одна соло гра, щоб більш-менш зрозуміти механіку переміщення фігур. Для початківців важко зрозуміти всі нюанси гри, зазвичай, як і в моєму випадку не розумієш, яку дію логічно зараз зробити. Але через те, що в тебе є всього лиш чотири секції з діями(або п'ять), то вже ближче до середини гри з'являється просвітлення і розуміння своїх наступних дій.
? Ігровий процес.
? Соло режим
Складний в освоєнні, адже фігурки рухаються по інших правилах. Потрібно думати, як правильно походити автомою, а потім вже забуваєш, що ти хотів зробити сам. Проте доволі цікавий досвід зіграти з автомою, яка рухається не так, як звичайний гравець.
?Два гравці
Велику роль грає вибір фракцій, оскільки від цього залежить розташування гравців на полі. Можна почати гру по сусідству з суперником і тоді гра стане більш конфліктнішою, а якщо розташуються по різних частинах карти, то тут вже можна більше приділяти увагу економіці. При знанні правил можна і за годину зіграти, якось включали таймер і страралися довго не обдумувати хід, то десь так і вийшло.
? Три гравці
Це вже цікавіше. Вже починає відчуватися певний контроль території, тепер потрібно обережніше ставитися до бою. Проте знову ж таки залежить від розташування гравців на полі.
? Чотири гравці
Вже відчувається напруга, на середині гри починає ставати тісно, хочеться пошвидше збирати жетони пригод, осісти на Фабриці і чекати коаліцій проти себе. Грається десь 3 години, якщо всі знають правила.
? П'ять гравців.
О, це вже моцно. Під кінець гри вся карта заповнена фігурками, кожен хід на вагу золота. Але тепер в гру вступає пан downtime. Хоча, як на мене, він не є критичним. В цей час можна подумати над своїм наступним ходом.
? Висновок
Це економічна, а не воєнна стратегія. Бої відбуваються досить рідко, при грі вдвох за гру може відбутися +- 2 бої. Але це не означає, що це погано. Це гра, яка може одночасно і не подобатися, і захоплювати. З перших партій я гру не зацінив, але на наступний день мені чомусь хотілося спробувати її ще раз зіграти, а потім знову, і тепер ця гра високо в моєму топі. Автор гри проробив велику роботу, створивши таку гру, а Якуб Розальський - художних і творець ігрового світу, створив класну атмосферу.
Маю свій канал на YouTube - IHORKO - настільні ігри, там знімаю розпаковки, правила, летсплеї та огляди. Буду радий вашій підписці.
Ви не авторизовані!
Будь ласка, авторизуйтеся