У грі Pax Pamir гравці беруть на себе роль афганських лідерів ХІХ століття, які намагалися створити нову державу після розпаду імперії Дуррані. У західній історії цей період часто називають «Великою грою» через роль, яку відігравали європейці, що намагалися використати Центральну Азію як театр для власного суперництва. У цій грі ці імперії розглядаються виключно з точки зору афганців, які прагнули маніпулювати ференгі (іноземцями), що втручалися в їхні справи, у власних цілях.
З точки зору ігрового процесу, Pax Pamir - це досить простий конструктор таблиць. Гравці проводять більшість своїх ходів, купуючи карти на центральному ринку, а потім грають ці карти перед собою в один ряд, який називається судом. Розігрування карт додає юнітів на ігрову карту і надає доступ до додаткових дій, які можна зробити, щоб заважати іншим гравцям і впливати на хід гри. Останній пункт варто підкреслити. Хоча кожен будує свій власний ряд карт, гра пропонує гравцям безліч способів прямо і опосередковано заважати один одному.
Щоб вижити, гравці об'єднуються в коаліції. Протягом гри гравці будуть оцінювати домінування різних коаліцій за допомогою спеціальної карти, яка називається «Перевірка домінування». Якщо одна коаліція має перевагу під час однієї з таких перевірок, гравці, лояльні до цієї коаліції, отримають переможні очки відповідно до їхнього впливу в цій коаліції. Однак, якщо Афганістан залишається фрагментованим під час однієї з цих перевірок, гравці замість цього отримають переможні очки на основі їхньої особистої військової сили.
Після кожної перевірки домінування перевіряється перемога, і гра частково перезавантажується, пропонуючи гравцям нову спробу реалізувати свої амбіції. Гра закінчується, коли один гравець може досягти переваги в чотири або більше переможних очок або після того, як буде вирішена четверта і остання перевірка домінування.