У грі Agricola (Агрікола) ви - фермер, який живе в дерев'яній хатині разом зі своєю дружиною і не більше того. У свій хід ви можете виконати лише дві дії, одну для себе і одну для дружини, з усіх можливостей, які ви знайдете на фермі: збирати глину, дерево або камінь, будувати паркани і так далі. Ви можете подумати про дітей, щоб виконати більше роботи, але спочатку вам потрібно розширити свій будинок. І чим ви збираєтеся годувати всіх маленьких хлопів?
Гра підтримує багато рівнів складності, в основному за рахунок використання (або невикористання) двох основних типів карт: «Дрібні поліпшення» і «Професії». У версії для початківців (яка в американському виданні називається Family Variant (Сімейний варіант)) ці карти взагалі не використовуються. Для просунутої гри американське видання включає три рівні обох типів карт: базовий (E-дека), інтерактивний (I-дека) і складний (K-дека), а правила заохочують гравців експериментувати з різними колодами та їхніми поєднаннями. Існують також додаткові колоди, такі як Z-Deck та L-Deck.
Agricola - це покрокова гра. Існує 14 ігрових раундів, які відбуваються в 6 етапів, з Урожаєм в кінці кожного етапу (після раундів 4, 7, 9, 11, 13 і 14).
Кожен гравець починає з двома жетонами (фермер і дружина) і, таким чином, може зробити два ходи, або дії, за раунд. Існує кілька варіантів дій, і в процесі гри у вас буде все більше і більше: в першу чергу в раунді перевертається нова карта дії.
Проблема: кожна дія може бути виконана тільки одним гравцем за раунд, тому важливо робити деякі речі з високим пріоритетом.
Кожен гравець також починає з рукою, в якій є 7 карт професій (з більш ніж 160) і 7 карт незначних поліпшень (з більш ніж 140), які він може використовувати протягом гри, якщо вони вписуються в його/її стратегію. До речі, стратегій існує незліченна кількість, і деякі з них залежать від того, які карти у вас на руках. Іноді краще триматися курсу, а іноді краще реагувати на дії опонентів...