Суператмосферна кооперативна гра за всесвітом Г.Ф. Лавкрафта. На відміну від першого видання – напівкооперативу «один проти всіх» – роль Хранителя тепер виконує цифровий застосунок. Настільна гра «Mansions of Madness Second Edition» була розроблена в 2016 році відомою геймдизайнеркою Ніккі Валенс.
Друге видання «Mansions of Madness» успішно наслідує і розвиває механіки першого видання. Обидва видання навіть можна об’єднати, якщо придбати спеціальний набір «Conversion Kit», що містить потрібні карти персонажів і жетони монстрів.
У 2016-17 роках гра «Mansions of Madness. Second Edition» ставала номінантом конкурсів «Dragon Awards», «Meeples' Choice», «Board Game Quest» і «Golden Geek» в категоріях «Найкраща кооперативна гра», «Найкраща тематична гра», «Найкраща соло-гра», «Найкраще оформлення» і «Найінноваційніша гра».
Маєтки божевілля. Друга редакція. Інноваційний детективний кооператив
Темні провулки й величні маєтки Аркгема сповнені незбагненних сил, приголомшливих таємниць і страшних монстрів. У кімнатах цих старовинних особняків безумні культисти звертаються до Стародавніх, а жахливі тварюки юрмляться під повним місяцем на богом забутих вулицях. Але ось кілька відважних дослідників наважуються відчинити двері маєтків, щоб зупинити це божевілля в Аркгемі... Чи вдасться це їм?
«Маєтки божевілля» ‒ це кооперативна гра в жанрі детективу й жахів для 1‒5 гравців, які виступають у ролі дослідників. Їм доведеться розслідувати загадкові події в моторошних маєтках Аркгема з містичними таємницями, хитромудрими головоломками та монстрами з потойбіччя. Дослідників чекають 4 захопливі сценарії, що відрізняються тривалістю і складністю. Варіативність забезпечує застосунок, який щоразу створює нову мапу й відповідає за неочікувані сюжетні повороти та всілякі головоломки.
Усі гравці діють як одна команда: вони або виграють, або програють разом. Головна мета гравців — дослідити мапу вибраного сценарію, щоб зібрати докази й розгадати таємницю. Крім того, дослідники будуть битися зі страшними монстрами, взаємодіяти з неігровими персонажами й розв’язувати заплутані головоломки.
Перебіг гри. Фаза дослідників
Гравці вибирають персонажів з унікальними здібностями та вміннями - силою, спритністю, спостережливістю, знаннями, волею і впливом. Значення вміння - кількість кубиків, які дослідник кидає, проходячи відповідну перевірку. Усі персонажі починають гру в одній кімнаті на початковій плитці.
Гра «Маєтки божевілля» складається з серії раундів. Кожен раунд складається з двох фаз: фази дослідників і фази міту. У фазу дослідників гравці ходять по черзі, у заздалегідь вибраному порядку. Активний гравець виконує будь-які 2 дії:
Ще гравцеві доступні такі рідкісні дії, як поштовх, підпалювання або крадіжка. Також він може забарикадуватися або загасити вогонь. Деякі карти або ефекти дозволяють дослідникам виконувати дії компонентів. Така дія може бути описана на самому компоненті або в тексті ефекту
Гравець взаємодіє зі світом гри за допомогою застосунку. Також у застосунку він розгадує головоломки – замок, код або п'ятнашки. Хід у головоломці – це окремий етап її розв’язання. Типи ходів головоломки залежать від типу самої головоломки. Гравець має стільки ходів, яке значення відповідного вміння. Витративши доказ, дослідник отримує додатковий хід для розв’язання головоломки.
Дослідник може атакувати монстра, що перебуває в тій самій зоні або в межах досяжності зброї. Гравець вибирає зброю або заклинання зі свого арсеналу. Вибравши тип атаки, дослідник застосовує ефект згідно з указівками застосунку. Часто цей ефект потребує перевірки вміння. Кнопками «+» і «‒» у меню монстра дослідник відмічає завдані монстру поранення.
Перевірки вмінь
Перевіряючи вміння, дослідник кидає стільки кубиків, яке значення цього вміння на карті дослідника. Загальну кількість отриманих успіхів називають результатом перевірки. Якщо біля символу вміння в художньому тексті вказано модифікатор (наприклад, «‒1»), дослідник кидає більше чи менше кубиків з урахуванням цього модифікатора. Під час будь-якої перевірки дослідник кидає щонайменше 1 кубик.
Дослідник може витратити 1 доказ, щоб замінити випалу «лупу» на «успіх». Після всіх можливих замін дослідник визначає результат перевірки, підсумовуючи «успіхи». Наслідки успішного проходження або провалу перевірки визначає ефект, який указав провести перевірку.
Фаза міту
Фаза міту поділяється на три етапи: етап подій, етап монстрів й етап жахів. На кожному етапі фази міту застосунок створює низку ефектів, які дослідники повинні розіграти.
Перемога та поразка
Умови перемоги залежать від вибраного на початку гри сценарію, але певний час залишаються невідомими для дослідників. Протягом гри дослідники повинні розгадати таємницю, щоб дізнатися свою головну мету. Для цього треба уважно прослухати пролог сценарію та зважати на всі підказки, які дослідники отримують під час розслідування. Коли дослідники зрозуміють свою мету, вони отримають останнє завдання. Його треба виконати, щоб завершити розслідування. Завершення розслідування означає перемогу у грі.
Протягом гри мета може змінитися або ускладнитися. Якщо розслідування дослідників затягнеться, то гра закінчиться раніше, ніж вони досягнуть мети. Один з дослідників зачитує вголос епілог сценарію. Дослідники програють гру.
Якщо дослідник вибуває, гра закінчується наприкінці наступної фази дослідників. Якщо наприкінці цієї фази розслідування досі не завершене, один з дослідників натискає «Дослідник вибув» в ігровому меню і зачитує вголос епілог сценарію. Дослідники програють гру.
Деякі ігрові ефекти, зокрема стан «Божевільний», можуть змінити умови перемоги чи поразки для певного дослідника. У тексті цього ефекту буде чітко вказано, як цей дослідник виграє або програє гру.