Power Grid (2004)

Базова гра
Ранг: 66
Світова оцінка: 7.81
Кількість гравців: 2 - 6
Вік гравців: 12
Тривалість гри: 120
Складність: 3.3
Видавець:

Опис

«Power Grid» - це захоплююча настільна гра, створена талановитим німецьким дизайнером Фридманом Фризом та видана у 2004 році прославленою компанією Rio Grande Games. Її визнанням і успіхом говорять 4 престижні нагороди: номінація на International Gamers Awards Best Strategy Game, Meeples Choice Award Top 3 of 2004, включення до Games Magazine Games 100, а також нагорода Spiel des Jahres, рекомендована для гри.

У грі «Power Grid» можуть змагатися від 2 до 6 гравців, а їм доведеться стати постачальниками електроенергії для міст на картах США або Германії. «Power Grid» перетворює гравців у великих магнатів, у володінні яких знаходиться електростанційна мережа цілої країни. Ваша находчивість стане вирішальною у забезпеченні електроенергією міст, які залежать від вашої діяльності.

  • Завдання магната - купувати електростанції, підключати міста до електромережі, збирати податки за надані послуги та забезпечувати електросистему необхідними ресурсами.
  • Ціль гравця - забезпечити країну електроенергією та постійно розширювати свій клієнтський базис, заробляючи гральні очки.

Постійний контроль над ресурсами на ринку - один із ключових факторів успіху. Вам доведеться вчасно закуповувати все необхідне, адже вміння передбачати події наперед дозволить вам перемагати незалежно від змін на ринку цін. Забудьте про нудні стратегії, адже у «Power Grid» кожен хід - це справжнє захоплююче пригода, де ваші рішення вирішать все!

Механіка гри

Механіка гри побудована навколо двох ключових елементів, які додають грі глибину та несподіваність.
Центральною механікою гри є торгівля різними типами сировини, необхідних для будівництва електростанцій, та розміщення станцій в стратегічно важливих містах для постачання електроенергії. Вам доведеться змагатися з іншими інвесторами, боротися за вигідні угоди та ефективно використовувати свої ресурси. Що більше станцій у вас, тим більше електроенергії ви зможете виробляти, але зростання мережі потребує додаткових ресурсів, що робить ваші рішення важкими та допомагає зберегти напруженість протягом всієї гри.

Головні особливості

Головна особливість «Power Grid» - це несподіваність кожної партії. Під час гри порядок ходів змінюється, дозволяючи менш розвиненим гравцям здобути перевагу. Лідери зі стабільною мережею електростанцій змушені купувати ресурси по невигідній ціні та обмежені в виборі нових станцій, що створює захоплюючу атмосферу невпевненості. Це спонукає гравців бути завжди на чеку, гнучко адаптуватись до змін та шукати найкращі можливості для перемоги.

Грається «Power Grid» з глибоким стратегічним підходом, де кожен хід має вагомий вплив на результат. Гравці повинні мудро планувати свої дії і здійснювати перехрестя ризику та винагороди. Креативні рішення, логічне мислення та уміння прогнозувати ходи супротивників стануть ключем до успіху.

ІГРОВИЙ ПРОЦЕС

Гра складається з різноманітних фаз та етапів, які вимагають стратегічних рішень та хорошого управління ресурсами.

Фази гри:

  1. Порядок ходу: Розпочинається з будівництва будиночків у порядку черговості ходу. Той, хто має більше міст в своїй енергомережі, ходить першим, і так далі, зменшуючи кількість міст.
  2. Аукціон електростанцій: Гравці участь у захоплюючих аукціонах, де потрібно купити електростанції з діючого ринку. Вони ставлять на карти електростанцій, починаючи зі стартової ставки, яка відповідає номеру на карті. Гравець, який купує електростанцію, закінчує цей етап, після чого відкривається нова карта електростанції.
  3. Купівля ресурсів: Гравці у зворотньому порядку ходу купують ресурси для своїх електростанцій на ринках різних регіонів, де ціни можуть відрізнятися. Вони повинні розумно розподілити свої гроші та забезпечитись необхідними ресурсами для продукції електроенергії.
  4. Будівництво: Гравці розширюють свої енергомережі, підключаючи нові міста до своїх електростанцій. При підключенні нового міста, пов'язаного з мережею, вони розміщують свої будиночки. Вартість з'єднання визначається шляхом між містами, і вартість підключення наступного будиночка збільшується. Гравцям потрібно зробити розумні розрахунки, щоб оптимізувати свої витрати та максимізувати збитки для конкурентів.
  5. Електрифікація: Нарешті, у порядку ходу гравці виробляють електрику та забезпечують енергією свої міста. Вони використовують ресурси зі своїх електростанцій та отримують доходи, залежно від кількості міст, які отримують енергію. Це дозволяє гравцям заробити гроші для подальшого розвитку та розширення своїх мереж.

Етапи гри:

  • 1-й етап: Гравці розширюються, розміщуючи лише один будиночок в кожному місті.
  • 2-й етап: Гра переходить на другий етап, коли хтось з гравців підключає сьоме місто. В цьому етапі в деяких містах дозволяється розміщення двох будиночків.
  • 3-й етап: Починається, коли з колоди виходить спеціальна карта третього етапу. В цьому етапі можна розміщувати трьох будиночків у окремих містах.

Кінець гри

Гра закінчується, коли хтось з гравців підключає до своєї мережі сімнадцяте місто. Перемагає гравець, який здатний забезпечити електрикою більше міст, виявивши себе успішним енергетичним імператором.