Кінець віків(Aeons End) (2016)

Базова гра
Ранг: 85
Світова оцінка: 7.89
Кількість гравців: 1 - 4
Вік гравців: 14
Тривалість гри: 60
Складність: 2.8
Видавець:

Опис

«Кінець віків» — нескладна, але доволі глибока карткова стратегія. У цій грі цікаве планування карт та програмування дій. Крім того, що не треба перетасовувати скид, коли вичерпується колода, гравцям також пропонується оригінальна механіка порталів. Заклинання застосовують не відразу, а кладуть в один з відкритих або зміцнених порталів. Підготовлену карту заклинання з порталу гравець розігрує лише на початку свого наступного ходу. 

Кінець віків гра. Колодобудівні битви з монстрами

Мета кооперативної настільної гри «Кінець віків» — перемогти монстра до того, як він захопить місто Ґрейвголд чи позбавить сил гравців-магів. Щораунду гравці й монстр виконують ходи у випадковому порядку. У свій хід гравець може активувати заклинання, купувати на ринку додаткові самоцвіти, артефакти й заклинання, зміцнювати портали й застосовувати свої вміння. Кожен з чотирьох монстрів під час свого ходу виконує властиві лише йому дії, тож для перемоги гравцям доведеться щоразу вигадувати нові стратегії.

На початку партії гравці вибирають магів з особливими вміннями, неповторними характеристиками й конфігураціями порталів, а також з різними початковими картами на руках та в колодах. Вони встановлюють 30 очок життя на лічильнику Ґрейвголду. У колоду порядку ходів вони затасовують власні карти порядку ходів і 2 карти монстра. Далі гравці вибирають монстра, готують його колоду та виконують інші вказівки з його планшета. Насамкінець вони утворюють ринок засобів, вибираючи 3 стоси самоцвітів, 2 стоси артефактів і 4 стоси заклинань. У кожному стосі кілька копій однієї карти.

Перебіг гри Aeon’s End

Порядок ходів у грі постійно змінюється. Він визначається колодою порядку ходів. На початку гри й після закінчення ходу кожного гравця або монстра треба взяти карту з колоди порядку ходів, щоб визначити, хто виконає наступний хід. Потім цю карту кладуть на верх скиду карт порядку ходів. Якщо колода порядку ходів вичерпається, треба перетасувати скид й утворити нову колоду.

Хід гравця

Хід гравця складається з таких фаз:

Фаза активації 

Гравець може активувати будь-яке з підготовлених заклинань у відкритих порталах. Гравець повинен активувати всі підготовлені заклинання в закритих порталах. Активувавши заклинання, він кладе його карту на верх свого скиду. Більшість активованих заклинань завдають пошкоджень посіпакам і монстру.

Основна фаза 

Гравець може виконати ці дії в будь-якому порядку скільки завгодно разів: 

  • Зіграти карту самоцвіту або артефакту. Найчастіше гравець отримує після цього етер.
  • Отримати карту. Гравець бере карту на ринку засобів, витративши кількість етеру, указану в правому верхньому куті карти. Отриману карту він кладе у свій скид. 
  • Отримати енергію. За 2 етери можна отримати 1 жетон енергії.
  • Зміцнити портал. Витративши вказану кількість етеру, гравець повертає вибраний портал на 90 градусів за годинниковою стрілкою.
  • Відкрити портал. Витративши вказану кількість етеру, гравець відразу відкриває портал, перевернувши його жетон  відкритою стороною догори.
  • Підготувати заклинання в порталі. Гравець кладе карту з руки у відкритий або зміцнений протягом цього ходу портал.
  • Застосувати ефект «Поки підготовано». Це ефект підготовленої карти заклинання, яка лежить над порталом.
  • Застосувати ефект «ЩОБ СКИНУТИ». Гравець може скинути карту монстра, виконавши вказану на ній умову «ЩОБ СКИНУТИ».

Фаза добору 

Гравець кладе всі зіграні в цей хід карти самоцвітів й артефактів на верх свого скиду в довільному порядку. Незіграні карти він залишає на руці. Потім він бере карти з верху своєї колоди, поки не матиме 5 карт. Якщо в колоді бракує карт, гравець просто ПЕРЕВЕРТАЄ свій скид, утворюючи нову колоду. Гікач нагадує, що в цій грі заборонено перетасовувати свій скид.

Хід монстра

Основна фаза

Гравці застосовують ефекти всіх карт посіпак і карт сили у грі згідно з порядком появи цих карт (від старіших до новіших). Вони застосовують всі ефекти «ПОСТІЙНО». З кожної карти сили треба прибрати 1 жетон сили. Якщо з карти вилучено останній жетон сили, треба застосувати її ефект, описаний після слів «СИЛА Х», а потім скинути карту.

Фаза добору 

Гравці беруть 1 карту з колоди монстра. 

  • Якщо це карта атаки, треба відразу застосувати її ефект і скинути.
  • Якщо це карта посіпаки або карта сили, на неї кладуть відповідну кількість жетонів життя або сили. Гравці застосовують всі ефекти, указані після слова «НЕГАЙНО» на карті. 

Кінець гри

Гра закінчується, коли виконується умова перемоги або поразки. 

Гравці перемагають, якщо: 

  • наприкінці будь-якого ходу монстр не має карт у колоді, а також карт посіпак і карт сил у грі. 
  • значення життя монстра дорівнює 0. 

Гравці програють, якщо: 

  • усі гравці знесилені (у всіх по 0 життя). 
  • значення життя Ґрейвголду дорівнює 0. 

Крім того, у монстра можуть бути особливі умови перемоги, указані на його планшеті.